AlphaLoot - Обеспечивает полный контроль над содержимым всех доступных контейнеров.
Обязательные зависимости: https://chaoscode.io/resources/alphaloot-profile-editor.183/
Функции:
Плагин отвечает за то, чтобы взять вашу лут-таблицу и применить ее к контейнерам с добычей в игре.
В плагине не так много настроек, поскольку большая часть работы выполняется в таблице добычи через редактор, однако есть некоторые команды, которые можно запускать в игре и в консоли, а также несколько параметров, которые можно изменить в config.
Редактор таблицы добычи можно найти здесь -> https://www.chaoscode.io/resources/alphaloot-profile-editor.183/
Permissions:
alphaloot.admin - This permission is required to use the chat commands, and the console commands from the in game console. It is also required to use the hammer-hit function
Bradley and Helicopter Loot Tables
The bradley and helicopter crates have their own loot tables. This way you can create multiple loot profiles for both crate types. These loot table files can be edited the same way as the base loot table by opening the file in the editor.
When selecting loot for these containers the plugin will randomly cycle through the list of available profiles, each time a profile is used it is temporarily removed until it has run out of profiles to select from, then it will start over.
Say you have 4 loot profiles, and the helicopter dropped 4 crates, each one of those crates would be using a different profile.
This is optional, if you dont want to create additional profiles it will default to the profile that already exists
Loot Generation Preview
While the editor itself has its own loot preview system, you can also preview loot in game by hitting any loot container with a hammer. The container will open and loot will cycle through it in 3 second intervals.
The functionality requires the "alphaloot.admin" permission
Adding Workshop Skins to your loot
AlphaLoot has support to add skinned items to your loot containers. This is done on a global scale, as in you setup skin ID's in the plugin and they are applied to applicable items as they are spawned.
For a container to spawn items with skins the container must have the "Allow skinned items" toggle activated in the loot profile for that container.
If a container has that option enabled, any items spawned in to that container will choose a random skin ID set in the plugin.
When adding skins for items you have a option to specify a 'weight'. The higher the weight the more likely that skin is going to be chosen. This is a optional feature, if you do not want to set skin weights you can just leave the weight default.
To add a skin for a item you can use the provided console command al.skins add <shortname> <skinid> <opt:weight>.
ex. "al.skins add rifle.ak 1252554814" - Set a skin without a weight value
ex. "al.skins add rifle.ak 1252554814 100" - Set a skin with a weight value
If I was to add another skin with a weight of 1 that would make the first skin 100x more likely to be chosen.
Skin ID's and weight are saved to the /data/AlphaLoot/item_skin_ids.json file if you feel so inclined to edit it manually
----------------------------------------------------------------------------------------------
The Editor - https://chaoscode.io/resources/alphaloot-profile-editor.183/
Обязательные зависимости: https://chaoscode.io/resources/alphaloot-profile-editor.183/
Функции:
- Поддержка отключения таблиц добычи на лету
- Настраиваемые профили добычи для каждого типа контейнера с лутом
- Настраиваемые профили добычи для всех типов NPC
- Поддержка скинов мастерской Steam
- Настраиваемое состояние итема при спавне
- Настраиваемый шанс появления итема в виде чертежа
- Предварительный просмотр добычи с ударом молотка в игре
- Конфигурация, сгенерированная по умолчанию, является точной копией таблицы добычи по умолчанию Rusts
- Пользовательский редактор таблицы добычи на основе Unity
- Простой в использовании интерфейс для редактирования таблиц добычи
- Создавайте расширенные (стиль Rust) или простые (на основе RNG) профили добычи для каждого контейнера
- Изменение поведения контейнера для каждого контейнера
- Предварительный просмотр генерации добычи из редактора
- Экспортируйте отдельные профили добычи и подопределения профилей для использования в других контейнерах
- Выполняйте быстрые действия, такие как умножение количества выбранных итемов или удаление выбранных итемов по всей таблице добычи
- Большая часть работы выполняется через редактор
- Отдельные таблицы добычи для ящиков Heli и Bradley, чтобы вы могли создавать несколько профилей и случайным образом просматривать их
Плагин отвечает за то, чтобы взять вашу лут-таблицу и применить ее к контейнерам с добычей в игре.
В плагине не так много настроек, поскольку большая часть работы выполняется в таблице добычи через редактор, однако есть некоторые команды, которые можно запускать в игре и в консоли, а также несколько параметров, которые можно изменить в config.
Редактор таблицы добычи можно найти здесь -> https://www.chaoscode.io/resources/alphaloot-profile-editor.183/
Permissions:
alphaloot.admin - This permission is required to use the chat commands, and the console commands from the in game console. It is also required to use the hammer-hit function
Bradley and Helicopter Loot Tables
The bradley and helicopter crates have their own loot tables. This way you can create multiple loot profiles for both crate types. These loot table files can be edited the same way as the base loot table by opening the file in the editor.
When selecting loot for these containers the plugin will randomly cycle through the list of available profiles, each time a profile is used it is temporarily removed until it has run out of profiles to select from, then it will start over.
Say you have 4 loot profiles, and the helicopter dropped 4 crates, each one of those crates would be using a different profile.
This is optional, if you dont want to create additional profiles it will default to the profile that already exists
Loot Generation Preview
While the editor itself has its own loot preview system, you can also preview loot in game by hitting any loot container with a hammer. The container will open and loot will cycle through it in 3 second intervals.
The functionality requires the "alphaloot.admin" permission
Adding Workshop Skins to your loot
AlphaLoot has support to add skinned items to your loot containers. This is done on a global scale, as in you setup skin ID's in the plugin and they are applied to applicable items as they are spawned.
For a container to spawn items with skins the container must have the "Allow skinned items" toggle activated in the loot profile for that container.
If a container has that option enabled, any items spawned in to that container will choose a random skin ID set in the plugin.
When adding skins for items you have a option to specify a 'weight'. The higher the weight the more likely that skin is going to be chosen. This is a optional feature, if you do not want to set skin weights you can just leave the weight default.
To add a skin for a item you can use the provided console command al.skins add <shortname> <skinid> <opt:weight>.
ex. "al.skins add rifle.ak 1252554814" - Set a skin without a weight value
ex. "al.skins add rifle.ak 1252554814 100" - Set a skin with a weight value
If I was to add another skin with a weight of 1 that would make the first skin 100x more likely to be chosen.
Skin ID's and weight are saved to the /data/AlphaLoot/item_skin_ids.json file if you feel so inclined to edit it manually
----------------------------------------------------------------------------------------------
The Editor - https://chaoscode.io/resources/alphaloot-profile-editor.183/